Kołobrzeski Spleen

31 lip 2009

Kasa, kasa

Jakby ktoś miał chęć założyć firmę będąc przy okazji facetem przed 25 rokiem życia albo po prostu kobietą (i to ma być równouprawnienie?) i dodatkowo miałaby ona mieć siedzibę na terenie woj. zachodniopomorskiego to jest 40tys. do wyciągnięcia na start :) Od 3 do 7 sierpnia ZARR przyjmuje wnioski. 4 strony wniosku i kasa w dłoni! Ech żeby to człowiek młodszy był!

I w ogóle szlag mnie trafia z tym ZUSem, USem, podatkami, rozliczeniami. No taki najbanalniejszy przykład. Każda osoba fizyczna może sobie odliczyć koszty remontu.. czy raczej.. hmm.. może dostać zwrot różnicy podatku jaka została nałożona na materiały budowlane po wejściu Polski do Unii. Jesteście nadal ze mną? Ok. No i zbieram te faktury, bo coś tam robiliśmy, a każdy grosz należny od USu wyciągać należy (zapamiętajcie tę cenną maksymę). Gwoździe, farba, szpachla, młotek ... no nie wiem, zbierałem na wszystko co się da. I jestem sobie wczoraj u księgowej i się pyta czy już remont zakończony i czy te faktury już jej dam.

Mówię: No już powoli mogę dawać. Mam na farbę. "Nie, farba nie wchodzi". Farba nie wchodzi? "Nie". Ech, szkoda bo to w sumie jeden z droższych elementów tego 'remontu'. Na gwoździe mam też, pędzle, szpachlę. "Nie to też nie". ??? "A tą kuchnię jak robiliście to kupowaliście kuchenkę?" Tak. "I masz na nią fakturę?" Nie, no bo jak, co ma kuchenka do remontu? "No ona wchodzi". A lodówka wchodzi w takim razie? "Nie". Pralka, zmywarka, lampa, okap? "Nie". To czemu kurwa kuchenka wchodzi? W czym kuchenka lepsza jest od zmywarki? "Nie wchodzi, tak już jest". To może szafki kuchenne są uprzywilejowane w takim razie (w końcu mają kuchenne w nazwie to prawie jak kuchenka)? "Nie. O właśnie a na zlew macie fakturę?" Nie, a co? Zlew wchodzi? "Wchodzi". No żesz kurwa czemu zlew akurat? "A na panele masz fakturę?" No na panele chyba mam... Załamka.

Ale wynika z tego, że mam sto faktur, którymi można podetrzeć sobie dupę. Jak robię remont i mam zwrot za materiały budowlane to dla mnie farba jest materiałem i szpachla i gwoździe. Nie będę kupował cegieł i dachówek chociaż kurwa nie jestem przekonany czy one też wchodzą. To cześć i udanego remontu jeśli planujecie takowy.

Brak komentarzy: