Kołobrzeski Spleen

3 lut 2009

Rap historia

Swojego czasu zaczęto sprowadzać do polski raperów z USA. Idąc na koncert DAS EFX z Jędrkiem dobre 8 lat temu zastanawialiśmy się czy stać nas tylko na te ex-gwiazdy, te lekko już zakurzone zespoły złożone z amerykańskich MCs. Kilka tygodni później Aśce Tyszkiewicz udało się sprowadzić do Polski Afu-ra. Zwariowałem. Coś co krążyło nieustannie u mnie na playliście winampa i było jakimś odległym, niedostępnym marzeniem stało się prawdą. Pamiętam jak dziś ten koncert w stolicy i dreszczyk emocji kiedy za sceną byłem kilka metrów od mojego ówczesnego idola.

Teraz imprezy typu Heineken Music Festival rozpieszczają do granic możliwości. Oczywistym jest, że występują tam sobie Beastie Boys, Jay-Z czy Snoop. Lista jest długa i prawdę mówiąc przez głowę nie przeszło mi nawet, będąc na koncercie DAS EFX, dawno dawno temu (za górami za lasami), że takie koncerty odbywać się będą w tym kraju i będą swoistą 'normalką'.

Dziś obejrzałem tracklistę nowego, dziesiątego już, albumu polskiego rapera znanego jako O.S.T.R. pn. "O.C.B." Tracklista wygląda tak:

01. Strach
02. Zobacz co mówią
03. Miłości nie ma dziś
04. Dom
05. Karma
06. Flow Virus feat. Torae
07. Dlaczego mamy dać
08. Bez zasięgu
09. Po drodze do nieba
10. Synu
11. Nigdy kiedy piszę feat. Main Flow, Kaze
12. To pozostaje we krwi
13. Real Game feat. Evidence
14. Sam to nazwij
15. Nie każdy
16. O.C.B.
17. Cultivation feat. Keith Murray, Kochan
18. Live My Life feat. Beneficence
19. Dla wszystkich co wierzą
20. Bez outra

Życie nie przestaje zaskakiwać. Ostry nagrał numer z Evidence'm! Bezsprzecznie postacią numer 1 dla mnie jeśli chodzi o styl, rymy i flow. Po prostu najlepszym raperem na świecie. Kropka. Szacunek i kupię tę płytę dla właśnie tego numeru. Bo owszem, Ostrego nie trawię. At all.

Aleśmy czasów dożyli panie Rychu...

Brak komentarzy: